کتاب
جست‌وجوی پیشرفته
    ناشر
      پدیدآورندگان
        این کتاب را خوانده‌ام.
        0
        این کتاب را می‌خواهم بخوانم.
        0

        اصول حکومت آتن

        0 (0)
        ناموجود

        مشخصات کتاب اصول حکومت آتن

        شابک
        9789643031350
        سال انتشار
        1399
        نوبت چاپ
        5
        قطع
        سایر
        جلد
        سایر

        دربارۀ کتاب اصول حکومت آتن

        «اصول حکومت آتن» اثری از ارسطو یا یکی از شاگردان وی است. این اثر قانون اساسی آتن کلاسیک را توصیف می کند که معمولا قانون اساسی آرئوپاگیت نامیده می شود. این قانون بر روی دو برگ پاپیروس کدکس در مصر در سال 1879 کشف شده.

        این کتاب سیستم سیاسی آتن باستان را توصیف می کند. برخی از نویسندگان قدیمی ، مانند دیوژن لرتیوس ، اظهار می دارند که ارسطو دانش آموزان خود را موظف به تهیه تک نگاری از 158 قانون اساسی شهرهای یونان کرد، از جمله قانون اساسی آتن.

        این کار شامل دو قسمت است. بخش اول ، از فصل 1 تا فصل 41 ، به اشکال مختلف قانون اساسی ، از محاکمه Alcmaeonidae تا 403 قبل از میلاد می پردازد. بخش دوم نهادهای شهر ، از جمله شرایط دسترسی به شهروندی ، قضات و دادگاه ها را تشریح می کند.
        ارسطو فیلسوف و دانشمند یونانی بود که در شهر Stagira ، Chalkidice ، در حاشیه شمالی یونان کلاسیک متولد شد. پدرش ، نیکوماخوس ، در کودکی ارسطو درگذشت. پس از آن پروکسنوس آتارنئوس سرپرست او شد. در هجده سالگی به آکادمی افلاطون در آتن پیوست و تا سی و هفت سالگی (حدود 347 قبل از میلاد) در آنجا ماند. نوشته های او موضوعات زیادی را شامل می شود - از جمله فیزیک ، زیست شناسی ، جانورشناسی ، متافیزیک ، منطق ، اخلاق ، زیبایی شناسی ، شعر ، تئاتر ، موسیقی ، بلاغت ، زبان شناسی ، سیاست و دولت ..

        نظر خود را بنویسید:
        امتیاز شما به این کتاب
        ثبت نظر

        کتاب‌های مرتبط با کتاب اصول حکومت آتن